Kāpēc apmeklētāji izlasīs tikai 20% no Jūsu vietnes satura?

Kategorija: Izglītojošie raksti
Publicēts: trešdiena, 2 oktobris, 2019
Kāpēc apmeklētāji izlasīs tikai 20% no Jūsu vietnes satura?

Cik reizes esat apmeklējis vietni un to burtiski izskenējis cauri?

Atbilde ir vienkārša - apmeklētāji, pārlūkojot internetu, parasti meklē ātras atbildes. Internetā ir atbildes uz lielāko daļu jautājumu, tāpēc cilvēki vēlas paši veikt izpēti un ātri atrast vajadzīgo atbildi. Īsāk sakot, viņi dod priekšroku ātrai pārskatīšanai un pamanīts ir tas, kas acīm šķiet pievilcīgāks. Ir nepieciešamas uzlabot digitālā mārketinga stratēģijas, lai nodrošinātu, ka apmeklētāji paliek jūsu vietnē. Bet sākumā mēģināsim saprast – kāpēc apmeklētāji neuzturas ilgāk Jūsu mājaslapā?

Kāpēc apmeklētāji nelasa visu vietnes saturu?

Vissvarīgākais iemesls tam ir tas, ka lielākā daļa apmeklētāju nelasīs garas teksta rindiņas, it īpaši, ja tas ir tiešsaistes saturs. Tas lasītājam būtu nogurdinoši un nav tik ērti kā grāmatas vai žurnāla lasīšana.

Vēl viens iemesls ir tas, ka lietotāji, pārejot tiešsaistē, meklē kaut ko ļoti specifisku. Viņi meklē informāciju, kas būtu viegli atrodama, viegli saprotama un viegli iegādājama. Apmeklētāji netērēs laiku, lasot visu rakstu, pat ja viņu zināšanas šajā jautājumā ir minimālas. Pēdējais, ko vēlaties, ir likt jūsu vietnes apmeklētājiem nākt un iet, tā vietā, lai veltītu papildus laiku, pārlūkojot jūsu vietnes saturu.

Apmeklētāji vēlas atbildi tūlīt!

Iedomājieties, ka vēlaties automašīnā uzstādīt jaunu skaņas sistēmu. Jūs vēlaties, lai meklētājprogramma sniedz atbildi uz šo jautājumu. Kad atradīsiet vietni, kas visvairāk piesaistīs jūsu uzmanību, jūs noklikšķināsiet uz tās un sāksiet meklēt vajadzīgo atbildi. Vairumā gadījumu, ja lietotājs 20 sekunžu laikā neredz to, ko meklē, viņš pametīs šo konkrēto vietni un meklēs citu informācijas avotu.

Apskatiet attēlā redzamo modeli. Tas ir piemērs tam, uz ko cilvēki parasti skatās, apmeklējot tīmekļa lapas:

Tas ir tikai viens modelis - protams, ir daudz dažādu citu acu zīmējumu veidu, atkarībā no tā, ko lietotājs meklē un kas viņus visvairāk piesaista. Tomēr šajā modelī var skaidri redzēt, kur lietotāji galvenokārt koncentrējas - uz to, kas viņiem liekās pievilcīgs un iekrīt acīs pirmais.

Vietņu īpašniekiem ir jāsaprot, kāpēc tas notiek, kā viņi var novērst šāda veida situācijas, un, visbeidzot, jāizmanto pareizā stratēģija, lai apmeklētājus noturētu savā tīmekļa vietnē.

Kā noturēt šāda veida lietotājus?

Noslēpums, kā noturēt šos lietotājus un likt viņiem palikt ilgāk par vidējo statistisko laiku, ir tāda satura radīšana, kas būs pievilcīgs apmeklētāja acīm, un radīs viņos interesi.

Pirmie iespaidi ir vissvarīgākie, tāpēc pārliecinieties, vai tie ir vislabākie.

Viena no pirmajām lietām, kas jums jāņem vērā, ja vēlaties noturēt apmeklētājus:

Izveidojiet pārsteidzošu virsrakstu, kas automātiski piesaistīs apmeklētājus un radīs klikšķus.

Izveidojiet mazas rindkopas, jo lasītāji lasa tikai katras rindkopas pirmās pāris rindiņas.

Izmantojiet attēlus, kas paskaidro jūsu tekstu. Cilvēkiem attēli liekās daudz interesantāki, jo vairumā gadījumu tie var būt ļoti aprakstoši. Galu galā 1 attēls ir 1000 vārdu vērts.

Izveidojiet perfektu galveno lapu!

Šī ir pirmā lieta, kuru jūsu vietnes apmeklētājs redzēs uzreiz. Viliniet viņus ar savu virsrakstu, noturiet ar apakšvirsrakstiem, attēliem un grafiku. Izmantojiet pogas, kuras apmeklētāji pamanīs, un, visbeidzot, reklamējiet savus sociālos tīklus, jo cilvēki mēdz sekot vai abonēt pirms izvēlās par labu jebkāda veida saistībam.

Iezīmējiet svarīgākos punktus treknrakstā vai slīprakstā.

Aizzīmju punkti palīdz, ja ir specifiska informācija - parasti tos ir vieglāk atcerēties.

Lai skatītājiem palīdzētu viegli atrast meklēto, ir jāizmanto vienkārša un saprotama valoda.

Izmantojiet skaidru un ērtu navigācijas sistēmu, kas lietotājiem palīdzēs ātrāk pieņemt lēmumus par to, cik vērtīgs vai noderīgs viņiem ir jūsu vietnes saturs.

Dodiet viņiem spoilerus. Skaidri paskaidrojiet, ko pārdodat, kādi ir jūsu pakalpojumi. Kad viņi ir izlēmuši palikt jūsu tīmekļa vietnē,tikai tad iedziļinieties detaļās.

Vai jūsu vietne ir jāuzlabo?

Tiem, kuriem nepieciešams uzlabot savu tīmekļa lapu, tās saturu un veidot labāku lietotāju pieredzi (UX - User experience), sazinieties ar mūsu pieredzējušo speciālistu komandu, un mēs jūsu vietnei piešķirsim jaunu izklājumu, kas jums un jūsu apmeklētājiem patiks.


labsitservisslabsservissuxuiweblabamajaslapa